07 juni 2006

Tricky Triches

Nå var är den där medlemslistan som Aftonbladet-reportern Robert Triches påstår har "kommit ut och sprids snabbt över internet"?

Det är inte listan i sig som intresserar mig, utan huruvida Triches far med osanning som är intressant. Inte för att jag letat mig helt fördärvad, men medveten om hur vansinnigt spännande säkert vissa tycker det är och hur snabbt sådant brukar gå till, borde den närmast ramla på en vid det här laget; ligga postad på Usenet, länkad till från femtioel^H^Htolv bloggar, utbasunerad på Flashback, cirkuleradad i email m.m... Men icke ett spår!

Jag tror att Robert Triches och Aftonbladet ljuger. För så megalomanisk kan han väl ändå inte vara att lilla han tror sig vara "hela Internet"?

Varför ljuger han då? Det är nästa fråga. Och varför låter hans redaktör honom hållas -- det är ändå intressantare.

Jag vet inte vilken kategori murvlar denne Triches hör till på Aftonpravda -- är han en av "husbondens röst"? Är det någon i nöd hopkokad liten kampanj de nu smidit ihop på Sveavägen 68? Vad är det som pågår här? Är det en täckhistoria för någon förestående utlämning nu igen? Vad? vad? vad?

(Och nej, jag är inte med på listan själv. I så fall har han fått tag på alldeles fel lista. Vägstämmans eller något.)

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Han kanske bara övar sig på att ljuga inför Aftonbladets kommande "granskning" av SD.

07 juni, 2006 13:20  
Anonymous Anonym skrev...

kanske han skäms för sin källa?

http://www.freewebs.com/dfgdrtgse_adasrh4/index.htm

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_Funebo

hi2jac

10 juni, 2006 15:07  
Anonymous Anonym skrev...

Han kanske inte ljuger alls, har du tänkt på det?

13 augusti, 2007 12:22  

Skicka en kommentar

<< Hem

Tricky Triches