22 april 2006

Schizofrenokrati

OK... Det blir bara värre det här.

Det är tydligen så att sossarna skäms för sitt partinamn. (Se tidigare inlägg) Dessutom skall det enligt uppgift pågå diskussioner inom SSU om ett namnbyte. (tidigare inlägg) Men fan vet om inte till och med kandidaterna vill vara inkognito! (Läs här.)

"Nej jag är inte mig själv. Vete fan vem jag är, men inte mig i alla fall."

Valaffischerna kommer att se ut ungefär så här till hösten:

Det enda vi får veta är att någon vill bli vald. Inte vem, vilket parti eller vad varken den hemlige kandidaten eller det hemliga partiet vill. Faktiskt får vi inte ens veta vad de kandiderar till. I den mån någon framför någon åsikt alls, sker det endast anonymt och avsiktligt kryptiskt. Som "osynliga partiet". (Vilka är det? Vad vill de? Det vet ingen -- i synnerhet inte de själva.)

Förr var valkampanjerna bara en tävling i att haussa sitt eget varumärke och baissa konkurrenternas. Nu har de inte ens varumärken längre. De får väl nöja sig med att krossa rutor...

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

JOACIM PERSSON! Vad i helvete håller du på med?! Varför ska du envisas med att dra in Jan Emanuel Johansson i det här? Som förresten är sosse ? och riksdagsman, vilket borde varit lätt för dig att kolla. Det är märkligt att du inte inser hur pinsamt det är att som bloggare försöka avslöja identiteten hos folk som lämnar kommentarer! Du har ju lämnat en möjlighet att kommentera anonymt, varför rättar du dig inte efter det? Det är helt uppenbart att jag har åsikter som retat upp dig enormt. Men det får du tamigfan acceptera! Du kan ju inte tro att du bara kan få omge dig med ryggdunkare.

23 april, 2006 23:29  
Blogger Joacim Persson skrev...

(Vad har du emot Jan Emanuel då, när du är Jan E och vice versa?)

Mot bakgrund av den skur av propositioner om buggning, DNA-register och andra gestapofasoner som psykopatsvärmen i Rosenbad bajsat ur sig på sistone, blir det mer än lovligt komiskt när någon som skriver från regeringskansliets datanät klagar över han känner sig övervakad.

Jag gör precis vad jag vill med mina data på mina datorer. Dessutom är det jag och andra medborgare som bekostar datanätet liksom allt annat på regeringskansliet, så vad och hur denna egendom används är ingalunda Jan "E":s privatsak.

Jag skrev i dagsedeln ovan om en trend bland de som för närvarande har makten, att uppträda alltmer under alter egon, maskerade, anonymt och dylikt. Man behöver inte ha doktorshatt (äkta sådan) i statsvetenskap för att inse hur otillbörligt det är att den offentliga makten utövas anonymt -- eller för den delen att verkställande makt tillåts använda de offentliga maktmedlen åt opinonsbildning överhuvudtaget, vilket då kallas statspropaganda och maktkorruption.

Anonymitet är befogat endast för personer som skriver om känsliga privatsaker eller när regimkritik skulle medföra repressalier från en brutal statsmakt. Signaturen "Jan E":s skriverier i kommentarerna till min tidigare dagsedel, faller inte inom någon av kategorierna.

Det är inga känsliga privatsaker han skriver om och åsikterna han uttrycker ligger bara helt i linje med politiken hos den regering på vars kansli han satt och skrev.

Hans åsikter sammanfaller också med åsikterna hos de (icke-statliga) grupper som använder våld och hot som politiskt medel.

Han borde alltså inte ha något alls att frukta, i sin egenskap av ryggdunkare åt de som makten har.

24 april, 2006 11:37  
Anonymous Anonym skrev...

?psykopatsvärmen i Rosenbad bajsat ur sig?. Wow, vilket mustigt språk! Men du skjuter över målet rejält. Ca 4500 jobbar i RK, endast 3% av dem är politiskt tillsatta. Jag tillhör de övriga 97%. Det går en skarp gräns mellan den politiska och den opolitiska delen av RK. Jag sympatiserar inte ens med det nuvarande styret utan vill ha ett nytt borgerligt. Märkligt, eller hur?

Du tycks tro att anställning i RK är liktydigt med att inneha en maktposition. Men så är det inte alls. De flesta utövar ingen som helst makt. Man kan iofs säga att sakkunskap innebär en maktposition, men det är ju ofrånkomligt. Kunskap innebär alltid en viss makt.

Skulle du kunna peka på något jag skrivit som antyder ett stöd för våldsanvändning som politiskt medel? Det är en rätt fräck insinuation från din sida. Jag är helt emot våld och hot för att uppnå politiska mål. Exempelvis tycker jag att de som förstör egendom och ?befriar? minkar är jubelidioter som i princip borde spärras in på vatten och bröd.

Du ogillar mina åsikter i frågan om sälslakten och det är inget konstigt med det, men det jag inte förstår är varför du inte kan nöja dig med det? Varför hålla på och spekulera om vem som står bakom min signatur? Och allvarligt talat - skulle det inte bli ganska långtråkigt om alla som kommenterar dina alster tyckte likadant?

24 april, 2006 20:47  
Blogger Joacim Persson skrev...

"Jag sympatiserar inte ens med det nuvarande styret utan vill ha ett nytt borgerligt. Märkligt, eller hur?" osv osv

Du har redan beslagits med att ljuga -- om påstådda "ofta" missade sälklubbningar (homo sapiens är evolutionärt anpassad för att slå ihjäl djur med tillhyggen) -- och med moralen därmed avslöjad nödgas man ta allt du skriver med en rejäl nypa salt.

"?befriar? minkar är jubelidioter som i princip borde spärras in på vatten och bröd."

Den dieten vore helt olämplig som behandling för den ätstörning (vegorexia nervosa) som orsakar den sortens kriminalitet. Jag skulle snarare rekommendera en diet på rå lever för att behandla den akuta näringsbristen, kombinerat med terapeutiska praktiska övningar i sälklubbning och dylikt för att patienterna skall få kontakt med sin sanna mänskliga rovdjursnatur. De måste beredas möjlighet att bete sig naturligt.

25 april, 2006 11:27  
Anonymous Anonym skrev...

"Du tycks tro att anställning i RK är liktydigt med att inneha en maktposition. Men så är det inte alls. De flesta utövar ingen som helst makt."

En inte allt fort ovanlig kommentar fran de som har, och utovar, makt...

03 maj, 2006 23:31  
Anonymous Anonym skrev...

"Jag är helt emot våld och hot för att uppnå politiska mål."

Mooaaaarhhahahaha.....

Har vi inte hort det for fran likasinnade "icke"-valdsverkande organsiationer.

Att bekanna, och bedyra, sin oskuld ses enbart som ett tecken pa skuld i saken.

03 maj, 2006 23:33  
Anonymous Anonym skrev...

"Du ogillar mina åsikter i frågan om sälslakten och det är inget konstigt med det, men det jag inte förstår är varför du inte kan nöja dig med det?"

Asikter? Vilka javla asikter har **du** i saken? Du later mer som som en javla bandspelare som repterar vad djurens "vanners" propaganda spelar upp.

03 maj, 2006 23:46  
Anonymous Anonym skrev...

"Och allvarligt talat - skulle det inte bli ganska långtråkigt om alla som kommenterar dina alster tyckte likadant? "

Joacim Persson ar en jubelidiot som inte far knulla tillrakligt, men som tur ar finns det annu storre idoter (vanligt forekommand pa regeringskanslit) som man kan ha annu roligare at.

03 maj, 2006 23:51  

Skicka en kommentar

<< Hem

Schizofrenokrati