24 mars 2006

Kemisk krigföring

...vad är det som ryker över vägen? Det ser nästan ut som en fälla.












Jaha. Avgaser.

Avgaser är bra.

Avgaser dödar miljöpartister.



Det måste vara så att det är de som drabbas mest av avgaser. Det är ju de som klagar mest på det. Eftersom miljöpartister är skadliga för min miljö och avgaser tydligen biter på miljöpartister, är avgaser bra för miljön, min miljö.

En dag skall jag åka på den där till miljöpartiets partikongress och stå och kallstarta den utanför ingången hela dagen lång. Ryka ut dem.

Vad som inte syns på bilden är en liten diskret textremsa under bakrutan som lyder: Detta fordon har våldfört sig på naturen sedan 1961. Den kan fortsätta så i 45 år till utan vidare, även om oljereserverna i världen börjat tryta. Tvåtaktare är som moppar; de går att köra på lite vad som helst. Jag körde den på 50% diesel ett tag.
Dels för att den rök mer då (det är ju kul), men på den tiden kostade också diesel betydligt mindre än bensin. Handboken anger att bränslet måste hålla "minst 80 oktan". Den blev faktiskt lite piggare på hälften diesel, men jag tror det var det som frätte sönder den förra främre ljuddämparen.

De mäter aldrig avgasvärdena på bilprovningen. Avgaslagen gäller inte för så gamla bilar, så de får ryka precis hur mycket som helst. Förresten skulle tvåtaktsoljan förstöra de dyra mätsonderna på några sekunder.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem

Kemisk krigföring